1. Які переваги SWIFT-переказів?
- Широкий вибір валют, якими оперує система.
- Висока надійність у збереженні конфіденційної інформації, яка забезпечується широким спектром організаційних і технічних заходів.
- Широке поширення і популярність у світі, що дозволяє здійснювати платежі майже у будь-яку країну.
- Тарифи нижче, ніж в інших системах.
2. До яких країн не можна відправити SWIFT-переказ?
Банк не надсилає кошти в країни Іран, КНДР, Росія та Білорусія. Також може бути відмовлено у відправленні переказу в інші країни, у разі, якщо під час перевірки реквізитів буде встановлено, що це зробити не можна (обмеження країни одержувача, негативна інформація про одержувача, обмеження в рамках банків-кореспондентів та інше).
3. Вимоги до реквізитів для переказів SWIFT.
Реквізити для відправлення переказу SWIFT повинні містити наступну інформацію:
Для переказів у валютах USD, EUR, PLN, GBP, CHF, CAD, CNY, CZK:
- реквізити рахунку одержувача: ім'я/найменування одержувача, найменування банку, адресу банку, рахунок у форматі IBAN, SWIFT-код;
- адреса перебування одержувача;
- призначення платежу;
- реквізити банка-кореспондента (може бути додатково запит від банку).
4. Через який час буде доставлено переказ?
Клієнт сам визначає терміновість переказу. За терміновими переказами тривалість операції може становити від декількох хвилин до 1 дня (є окрема комісія за термінове проведення переказу). Стандартний час отримання переказу від 1 до 3-х днів (у разі коректності та повноти реквізитів).
SWIFT-перекази, як і всі інші операції, перевіряються банками на предмет виконання вимог фінансового моніторингу, дотримання санкційних вимог, а тому завжди важливо вказувати повну і достовірну інформацію щодо переказу та його учасників, щоб уникнути можливих запитань від інших банків та пов'язаних з цим затримок у виконанні переказу.
5. Яка може бути мета відправлення переказу SWIFT?
- На витрати, пов’язані зі смертю громадян, лікуванням в медичних закладах та транспортуванням хворих.
- Перерахування коштів за навчання на рахунки навчальних закладів іноземної держави.
- На підставі окремих дозволів НБУ.
- Переказів на користь дипломатичних представництв, консульських установ України за кордоном.
- Між власними рахунками в інший український банк.
- На спеціальний рахунок Національного банку України для збору коштів на підтримку Збройних Сил України та/або на рахунки Кабінету Міністрів України, міністерств та інших державних органів України.
- Для купівлі низки товарів за кордоном у межах щомісячного ліміту 400 000 грн (в еквіваленті за офіційним курсом НБУ). До таких товарів належать бронежилети, каски, шоломи, військова та тактична форма, військове та тактичне взуття, захисний одяг, оптичні прилади для стеження, безпілотні літальні апарати, спальні мішки, каремати та засоби для надання домедичної допомоги.
6. Які документи можуть підтвердити мету відправлення переказу SWIFT і що вони повинні містити?
6.1. Перелік:
- договори (контракти), рахунки-фактури;
- листи-розрахунки або листи-повідомлення юридичних осіб – нерезидентів, уповноважених органів іноземних держав, листи адвокатів або нотаріусів іноземних держав, позовні заяви;
- запрошення (виклики), документи щодо родинних стосунків або їх належним чином засвідчені копії;
- інші підтверджуючі документи, які використовуються у міжнародній практиці.
6.2. Підтверджуючі документи (крім документів щодо родинних стосунків) повинні містити такі реквізити:
- повна назва та місцезнаходження одержувача;
- назва банку та реквізити рахунку, на який здійснюється переказ коштів;
- назва валюти і суму до сплати;
- призначення платежу.
6.3. Якщо підтверджуючі документи оформлені іноземною мовою, в банк надається їх переклад на українську мову, завірений нотаріально.
7. Які документи потрібно надати для підтвердження джерел походження коштів для відправлення переказу SWIFT?
7.1. Інформація/документи щодо визначення фінансового стану клієнта – фізичної особи:
- декларація про майновий стан і доходи з відміткою контролюючого органу України про її отримання;
- інформація, отримана клієнтом в установленому законодавством порядку відповідного державного органу, про доходи, отримані у відповідному році, і сплачені з цих доходів податки (наприклад, довідка з пенсійного фонду – форма ОК-7);
- податкова декларація (декларація про доходи) з поміткою контролюючого органу іноземної держави про отримання (при наявності);
- виписка ПУМБ про суму отриманої заробітної плати;
- довідка уповноваженого банку України, завірена печаткою, про суму отриманої заробітної плати.
7.2. Інформація/документи, що підтверджують власні фінансові можливості, джерела походження власних коштів та інших активів особи, наявність, розміщення і/або використання активів клієнта, які дають можливість проводити або ініціювати проведення фінансової операції на відповідну суму:
- договір оренди нерухомості зареєстрований у фіскальній службі (приймається дохід за поточний податковий період);
- договори, завірені нотаріально, з продажу нерухомого майна, зроблені не пізніше останніх 3 років (у разі виконання вимог законодавства про здійснення безготівкових розрахунків у національній валюті, які підтверджуються випискою з банку);
- документи, що підтверджують виплату дивідендів (протокольне рішення власників + фінансова звітність юридичної особи та статутні документи);
- договір про надання фінансової допомоги/позики, отриманої від юридичної або фізичної особи, за умови надання документів, що підтверджують фінансову можливість юр./фіз. особи надавати таку допомогу;
- договори дарування матеріальних цінностей, завірені нотаріально;
- нотаріально завірене свідоцтво про право на спадщину (кошти на поточних рахунках, у тому числі депозитах в іншому банку).
7.3. Інформація/документи, що підтверджують наявність економічної доцільності (змісту) такої фінансової операції (наприклад, документи, що підтверджують фактичне проживання фізичної особи-отримувача коштів у країні отримання переказу).
8. Що таке Е-ліміти на проведення операцій фізичними особами?
8.1. Е-ліміт – це автоматизований контроль НБУ лімітів валютних операцій. НБУ забезпечує централізований збір інформації з валютних операцій фізичних осіб, які повинні здійснюватися у межах лімітів. Фізичній особі дозволяється здійснювати валютні операції в іноземній валюті протягом календарного року на загальну суму до 200 000 EUR включно (еквівалент цієї суми в іншій іноземній валюті/гривні за офіційним курсом гривні до іноземних валют).
8.2. Які документи потрібні для здійснення операцій в межах Е-ліміту?
Для здійснення валютної операції в межах Е-ліміту фізичні особи повинні подати наступні документи:
- заяву щодо проведення валютної операції та внесення інформації до АІС «Е-ліміти»;
- документи (відомості), що свідчать про наявність у фізичної особи доходів на суму, достатню для здійснення переказу;
- документи, що підтверджують мету здійснення переказу за межі України (договір, рахунок та інші документи). Документи, що підтверджують мету переказу, не надаються у разі переведення на особисті рахунки;
- документи, що підтверджують наявність у нерезидента-продавця права власності на об'єкт інвестування (додаткові документи, які подаються в разі інвестування);
- інформація/відомості про кінцевих бенефіціарних власників/учасників операції (додаткові документи, які подаються у разі інвестування).
8.3. На які цілі можна робити перекази в межах Е-ліміту?
Фізичні особи можуть здійснювати операції в сумі до 200 000 EUR на календарний рік на такі цілі:
- здійснення інвестицій за кордон (у формі створення юридичних осіб за кордоном, придбання корпоративних прав та цінних паперів іноземних емітентів, прав власності на нерухоме майно, розташоване за межами України);
- надання нерезиденту позики (фінансова допомога, яка повертається);
- розміщення коштів на особистому рахунку за межами України;
- виконання зобов'язань перед нерезидентом за договорами страхування життя.
9. Як відправити переказ SWIFT?
9.1. Подайте заявку через кнопку "Подати заявку на відправку SWIFT" або через форму «Залишити заявку на SWIFT» на цій сторінці сайту (згідно інструкції) та очікуйте на дзвінок співробітника щодо опрацювання заявки та вибору зручного часу відвідування відділення для завершення відправки переказу.
9.2. Зверніться до зручного відділення з реквізитами переказу та підтверджуючими документами (якщо вони необхідні).
відповіді на них
питання до банку
скаргу чи пропозицію
мережах
Зворотний зв'язок